Online Adverteren

Online Adverteren inzetten voor je organisatie?

Online Adverteren: De voordelen op een rij

Online adverteren kan op heel veel verschillende manieren en steeds meer organisaties zien in dat online adverteren ontzettend veel meer mogelijkheden biedt dan adverteren in bijvoorbeeld regionale of lokale kranten.

Alleen al het feit dat je de doelgroep veel beter en rechtstreeks kunt bereiken is een groot voordeel, zoals er ook sprake is van eerlijkere kosten. Zo betaal je bijvoorbeeld pas als iemand ook echt je website bezoekt.

Steeds meer organisaties overtuigd van online adverteren 
De mogelijkheid om online te adverteren zijn legio. Je kunt kiezen voor display marketing, videomarketing of je plaatst advertenties op Twitter.

Ook LinkedIn wordt meer en meer een geschikt podium om te adverteren, terwijl je met Facebook ondertussen zoveel tools hebt om gericht te adverteren, dat ook dit een ideaal platform is om online te adverteren.

Het gebruik van Google Ads – adverteren in de zoekresultaten van Google – is een manier van adverteren waarvan ook steeds meer mensen overtuigd raken. Terecht overigens, want als er een manier is om rechtstreeks binnen je doelgroep te adverteren, dan is het wel via Google Ads.

Tijd, energie en kennis 
Genoemde manieren om online je advertenties te plaatsen vergen echter wel tijd, energie en kennis.

Alleen als je kennis van zaken hebt, zal je er in slagen het optimale rendement uit je online advertentiecampagnes te halen. En dit is voor veel organisaties nou juist het probleem; er is geen tijd en de specifieke kennis ontbreekt. Daarom is het goed om met een gespecialiseerd bedrijf in zee te gaan die jouw online advertentiecampagnes gaat regelen.

Lopende campagnes
Schakel dus een online marketing  specialist in die alle genoemde online advertentiemogelijkheden kent en toe kan passen en die bovendien graag meedenkt over de algehele marketingstrategie en al lopende campagnes snel kan verbeteren.

Het feit dat we specialist zijn wordt nog eens bevestigd vanwege het feit dat we Google Adwords en Google Analytics gecertificeerd zijn.

Procesmatig 
Online advertenties plaatsen is een proces dat nauwkeurigheid en voorbereiding vraagt. De eerste stap die gezet wordt is dan ook het inventariseren van de behoeften en doelstellingen van de organisatie. Vervolgens wordt een grondige analyse gemaakt. Er wordt gekeken naar de cijfers van dat moment, de doelgroep wordt nader bekeken en de concurrenten worden eveneens onder de loep genomen.

Ook wordt bepaald welke online kanalen het best bij de doelstellingen van de klant passen.

De uitkomsten worden vervolgens gepresenteerd en het advies geïmplementeerd. Nadat de campagnes geoptimaliseerd zijn, volgt nog een evaluatie, zoals de ontwikkelingen uiteraard altijd op de voet gevolgd worden.

Externe expertise 
Alleen door het inschakelen van externe expertise kan online het maximale rendement gehaald worden.

Schakel dus vandaag nog een expert in en profiteer morgen al van meer bezoekers op je website, meer leads en dus meer omzet. Wie langer wacht, loopt gegarandeerd omzet mis.