Alles wat je moet weten voor een succesvol
online marketing

Omdat online marketing zich snel ontwikkelt is het een uitdaging om als marketing manager continu op de hoogte te zijn van de laatste trends. Je hebt vaak maar beperkte tijd, budget en resources om goed je werkzaamheden te kunnen doen.

In dit artikel bespreken we 8 veelvoorkomende frustraties (en oplossingen) waar je marketing manager mee te dealen hebt.

Gebruikers intentie

Het toevoegen van een locatie en telefoonnummer bij een Google Adwords advertentie kan resulteren in 6 tot 8% stijging in de doorklikratio

Bloggen

Bedrijven die bloggen zijn beter vindbaar op het internet en krijgen meer leads via de website

Gebruikers intentie

Omdat mensen anders spreken dan dat ze typen, is het voor voice-aanbieders als Google en Amazon van groot belang om de daadwerkelijke intentie van haar gebruikers steeds beter te leren begrijpen. Omdat zowel Google als Amazon over een enorme hoeveelheid data van haar gebruikers beschikken, zijn ze in de perfecte positie om deze rol op zich te nemen. Daardoor zal naar verwachting ook de accuraatheid van deze apparaten sterk verbeteren in de komende jaren. Dit zal de basis vormen voor de exponentiële groei van voice.

Intentie-gedreven model

Waar het See Think Do Care-model bestaat uit verschillende losse fases waarbij de daadwerkelijke intentie van een potentiële klant niet altijd helder is, heeft Yonego een model ontwikkeld waarbij dit duidelijk wordt: het intentie-gedreven model. Als je de intentie van een bezoeker weet te achterhalen en daar met boodschappen én biedingen op in kunt spelen, zullen niet alleen gebruikers een betere ervaring ondervinden, maar valt er onderaan de streep ook meer te verdienen. Door de geïntegreerde benadering ontstaat bovendien een betere basis waarmee je groei door de hele funnel heen aan kunt jagen.

Artificial intelligence

Het gebruik van data loopt als een rode draad door alle ontwikkelingen heen, en daarmee ook in toenemende mate de invloed van artificial intelligence (AI). AI ontketent, zonder te overdrijven, een totale technologische revolutie. Door AI zullen programmeurs in steeds minder mate computers exact gaan vertellen wat deze moeten doen. Door middel van AI geven ze geen instructies meer, maar trainen ze eigenlijk de computers.

Cultuur is het meest bepalend voor (online) succes

Het meest doorslaggevend voor online groei is natuurlijk wel de cultuur binnen het bedrijf. De snelheid waarmee bedrijven kansen weten te benutten en uitdagingen weten op te lossen, is bepalend voor de groei die zij in de praktijk door zullen maken. Deze kwaliteit is niet te kopen door een serie tools aan te schaffen en een team aan te nemen. Het is direct verweven met de bedrijfscultuur.

Marketingbudgetten

Wat is de logica van een vast marketingbudget, als je werkt volgens een model waarbij elke geïnvesteerde marketingeuro direct moet bijdragen aan de overkoepelende financiële doelstellingen? Dit sturingsmechanisme creëert een ‘schijn van controle’, maar zorgt er in feite voor dat de mogelijke groei wordt beperkt.

Flexibiliteit is belangrijker dan efficiëntie

Bedrijven die bloggen zijn beter vindbaar op het internet en krijgen meer leads via de website

Voice, Voice, Voice!

Jeff Bezos laat geen moment onbenut om het over Amazon Alexa te hebben en ook Google zet sterk in op Google Home. In Nederland staat voice nog in de kinderschoenen, maar tóch werd de stemassistent van Google in Nederland vaker gebruikt dan in welk ander land dan ook vlak na een introductie.

Aanbevolen blog

Kansen om meer impact te maken met je online marketing?

Ontvang  nu onze marketing optimalisatie scorecard per e-mail en kijk welke kansen jouw organisatie nog kan benutten!