Om als marketing & communicatie professional duurzame relaties op te bouwen met je doelgroep dien je goed na te denken welk doel je nu eigenlijk per campagne hebt?
Hoe helderder je dit hebt, hoe beter je kan bepalen welke middelen je hiervoor nodig bent en welke marketing doelstellingen je hier aan kan koppelen.
Wij hebben 8 doelen gedefinieerd die je kan hebben met een online marketing campagne, waardoor je beter de keus kan maken voor welke kanalen en online marketing middelen je het beste kan kiezen.
Voorbeelden van marketing activiteiten in de introductie fase zijn:
* Facebook advertentie
* Google ads advertentie
* Youtube video
* Blogartikel
* Gratis Video-training
* Infographic
* exit popups
* download een checklist
* creëer een gratis account
Vormen hiervan zijn:
* Webinar voor een training
* Kortingscode voor een webshop
* Telefonisch Consult
* dit is de product ervaring van je doelgroep. Zorg voor een ‘aha’ moment in deze fase.
* Een kapper die aanvullende haarproducten verkoopt
* Een webshop die vanwege de leeftijd van iemand een suggestie doet voor producten die andere in zijn leeftijdscategorie ook aangeschaft hebben
* Een fitness school die een lid een basis abonnement upgrade naar een elite-abonnement voor 3 maanden.
* Geautomatiseerd reviews vragen van je klanten
* Testimonials vragen aan je succesklanten
* Cases creëren van je succesverhalen.
* Een referralprogramma inrichten.
* Een tag-een-vriend-actie
* Een masterclass organiseren waarbij klanten een bekende meenemen.
De Online Marketing Coach
Burgemeester Verderlaan 19
Telefoon: 030 227 1368
E-mail: support@onlinemarketingcoach.nl