Google AdWords uitbesteden: Heeft het zin?

Google AdWords uitbesteden: Heeft het zin?

Ben je een creatieve (online) marketeer en wil je een groot publiek naar jouw website halen zonder teveel budget in een marketingcampagne te verspillen? Wil je graag Google Adwords Uitbesteden maar twijfel je nog? En wil je je geen zorgen maken over een te grote investering bij het plaatsen van advertenties of het uitvoeren van een marketingcampagne die jij managet? Je bent bij het juiste adres: Kies er nu voor om Google Adwords uit te besteden bij de Online Marketing Coach!

Waar liggen de kansen voor mijn organisatie

Google Adwords uitbesteden kan een grote stap zijn in jouw marketingcampagne. We leggen je daarom graag uit waarom het uitbesteden van Google Adwords dé manier kan zijn een groot publiek te trekken dat interesse heeft in jouw product of diensten. We gaan in op hoe Google Adwords en het uitbesteden ervan werkt, waarom je Adwords het beste kan uitbesteden, waarom je juist voor Google Adwords moet kiezen en wat de kosten zijn. Zo weet je precies waar de kansen voor jouw organisatie liggen.

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het advertentieprogramma van de zoekmachine Google en werkt door middel van Search Engine Advertising en Display Marketing. Hoe werken deze kanalen?

Search Engine Advertising (SEA)

Zoekmachinemarketing is een techniek die wordt gebruikt waardoor een webpagina op een duidelijke, opvallende plek komt te staan wanneer er naar bepaalde woorden wordt gezocht. Hoe meer een organisatie betaalt, hoe beter de website zichtbaar is. Je betaalt aan de hand van het aantal clicks die zijn gemaakt op jouw advertentie. Deze manier van adverteren gaat dus gepaard met drie doelstellingen: Een groot bereik genereren, zorgen voor zo veel mogelijk clicks en een hoeveelheid aan conversies maken. Dit kan bijvoorbeeld een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop zijn.

SEA wordt vaak verward met SEO (Search Engine Optimalization). Zoekmachinemarketing verschilt met zoekmachine-optimalisatie omdat je voor SEA betaalt voor het adverteren van jouw website of organisatie. Zoekmachine-optimalisatie houdt in dat jouw pagina beter wordt gevonden door aanpassingen die je maakt op jouw site. Echter, met SEO is het vaak moeilijk om te verzinnen hoe jouw webpagina een groter publiek kan krijgen. Het gebruiken van Search Engine Advertising is veel sneller en het dus waard om in te investeren. Als manager heb je het al namelijk druk genoeg met het plannen van vergaderingen en het halen van deadlines.

Display Marketing

Display marketing is adverteren middels banners, HTML5-banners of video. Bij Google is het zo dat rond 80% van alle internetgebruikers wordt bereikt door het gebruik van deze manier van marketing. Vaak kan een advertentie ook meer opvallen door het gebruik van kleur, en onthouden mensen vaak een advertentie door een achtergrondmuziekje of een jingle die te horen is.

Doordat het internet gebruik maakt van cookies is het ook zo dat jouw grafische advertentie niet alleen op bepaalde websites kan worden weergeven, maar ook herhaaldelijk aan dezelfde gebruiker kunnen worden getoond. Doordat een consument een advertentie vaker ziet, zal dat zorgen voor meer herkenning en een toenemende nieuwsgierigheid naar het product of de website. Omdat veel websites dezelfde advertentiepartner hebben ingeschakeld, kan de organisatie te weten komen naar welke websites de gebruiker is geweest en kunnen advertenties worden aangepast zodat ze zo goed mogelijk bij deze persoon kunnen passen. Met Google Adwords investeren in visuele marketing kan dus ervoor zorgen dat jouw website nog meer opvalt tussen andere websites of aanbieders.

Hoe werkt Google Adwords?

De grootste kansen en mogelijkheden om te adverteren liggen dus in Search Engine Advertising en Display Marketing, zoals hierboven uitgelegd. De werking van Google Adwords is makkelijk uit te leggen. Het aanmelden gaat via de website van het programma, en is ook gratis. Na een aanmelding is het mogelijk te kiezen of je wil adverteren in tekstvorm via SEA, en dus zoekwoorden, of met gebruik van displayadvertenties die live zullen gaan via video op Youtube, banners in Gmail of apps van de Google App Store. Hiervoor hoef je ook geen achtergrond te hebben in het ontwerp van advertenties!

Wanneer je kiest voor een displayadvertentie, is het ook mogelijk aan te geven voor welke doelgroep de advertentie is. Hierdoor zet je de advertenties die je managet door middel van Google Adwords in op een kwalitatief publiek in plaats van een kwantitatief publiek. Inzetten op kwantiteit is niet altijd de juiste optie, omdat het namelijk wel belangrijk dat de juiste doelgroepen naar jouw pagina worden getrokken om het grootste succes te bereiken. Door te investeren in een programma dat kwalitatief publiek kan trekken, is het publiek dat aangetrokken wordt gelijk ook het juiste publiek. Door de analytics die Google Adwords verstrekt is het ook mogelijk te kijken hoe goed de advertentie presteert en hoe het publiek hierop reageert. Zo heb je oog op de investering en is de beslissing om de campagne voort te zetten of niet makkelijker te maken.

Waarom Google Adwords?

Investeren in Adwords niet duur: tegen voordelige kosten bereik je al snel tienduizenden Nederlanders of zelfs een groot internationaal publiek, omdat Google een van de meest gebruikte zoekmachines is. Niet alleen marketeers van grote organisaties kunnen Google Adwords dus gebruiken, ook voor organisaties met een kleiner budget kunnen al succesvolle resultaten worden behaald!

Daarnaast betaal je dus met dit programma betaal je ook alleen wanneer iemand op één van jouw advertenties klikt wanneer je gebruik maakt van SEA en kan je je eigen budget instellen, waardoor je niet duizenden euro’s per maand hoeft te begroten voor advertenties op het internet of in apps, zoals eerder genoemd. Dit zorgt dan ook voor een betere ROI (return of investment) dan je nu misschien realiseert.
Hetgeen dat je investeert is namelijk maar weinig als je het vergelijkt met wat kan opleveren! Bovendien zorgen de wegen van het internet voor een breder publiek, dat je maar moeilijk via de standaard, ouderwetse manieren van adverteren in de krant en op televisie vindt. Hier ben je ook weer meer tijd aan kwijt doordat je een team bij elkaar moet krijgen die een advertentie bedenkt, dat kan leiden tot lange vergaderingen over campagnes die misschien wel heel weinig opleveren.

We realiseren wel dat er per marketbranche veel diversiteit in publiek is. Ontdek daarom nu of jouw organisatie kan profiteren en hoeveel profijt je kan trekken door te investeren in het gebruik van Google Adwords met behulp van onze professionals. Via de Online Marketing Coach is het mogelijk om een Adwords Review aan te vragen en dus te bepalen of een investering in dit programma nuttig kan zijn voor jouw organisatie.

Onze Google AdWords specialisten hebben al meerdere keren kunnen bewijzen dat het gebruik van Google Adwords bij onze partners en klanten een succes is, en we willen jou ook graag overtuigen! We beschikken over een tal van deskundige, vriendelijke specialisten die je uitgebreid willen invullen over Google Adwords en hoe je dit programma het best kan gebruiken. Maar we zijn er niet alleen voor om te bepalen of Adwords een goede keus kan zijn, we zijn er ook om deze campagne voor je te volgen en je up to date te houden met de voortgang! Waarom zou je een campagne via Google Adwords zelf opzetten wanneer deze specialistische hulp van De Online Marketing Coach dit ook voor je kan doen?

Waarom Adwords Uitbesteden?

Door één van onze Google AdWords specialist in te zetten, hoef je niet zelf achter de campagne aan te zitten wanneer je deze uitbesteedt, dat weer tijd scheelt. Daarnaast hebben de specialisten van De Online Marketing Coach de juiste deskundigheid en vaardigheid in bezit om jouw marketingcampagne zo succesvol mogelijk te maken.

Als jij kiest om marketing via Google AdWords uit te besteden bij De Online Marketing Coach, dan heb je ook meteen een deskundige Google AdWords Expert in huis. We kunnen je helpen bij jouw eerste marketingcampagne, adviseren wat de beste aanpak zou kunnen zijn voor het promoten van jouw webpagina, kunnen we ondersteuning op maat geven en hebben we veel tips en trucs beschikbaar om te zorgen dat jouw investering een succes wordt! Je hebt door een specialist in huis te hebben dus de mogelijkheid direct contact te hebben over de marketingcampagne met iemand die er gelijk veel verstand van heeft. Zo heb je voor weinig tijd en energie toch het beste inzicht in jouw campagne en kunnen vragen direct worden beantwoord en problemen snel worden opgelost.

Hoe werkt het uitbesteden van Adwords?

De stap naar online marketing via SEA en display marketing wordt met een goede reden, vaak niet gemaakt door online adverteerders met beperkte tijd. Je moet namelijk wel goed overwegen of investeren in digitale marketing het beste is voor jouw organisatie en alleen al de juiste mensen aanspreken is één van de belangrijkste stappen in het opzetten van een succesvolle marketingcampagne. De Online Marketing Coach helpt je om het juiste segment en publiek te bereiken met de hoogste interesse in jouw product of dienst.

In overleg met ons zetten we acties op, en kun je precies aangeven en afstemmen wat jouw doelen zijn wanneer je besluit ons in te zetten voor een marketingcampagne. Samen stellen we een plan op hoe we die doelen van plan zijn te bereiken, en gaan we aan de slag! Bovendien wordt je op de hoogte gehouden met rapportages en veel persoonlijk contact over onze acties en resultaten. Hierdoor heb je goed oog op jouw eigen campagne en of deze zijn vruchten afwerpt! Een uitbesteding van Google Adwords bij De Online Marketing Coach is daarom nooit een slecht idee. Vraag daarom nu een pakket aan bij om te kijken of Google Adwords voor jouw organisatie werkt.

Waaruit bestaan de kosten bij het uitbesteden van Adwords?

Wanneer je Google Adwords uitbesteedt, zullen we als volgt de kosten berekenen. Op basis van een analyse van het zoekvolume dat ontstaat bij de trefwoorden die onmiskenbaar zijn voor jouw organisatie, zal er gekeken worden naar de gemiddelde cpc’s (cost per click). Op deze manier van adverteren wordt een bedrag pas bepaald door middel van het kijken naar de keren dat er op de advertentie of link is geklikt.

Hierdoor worden alleen de hoeveelheid klikken betaald, en dus niet het aantal weergaves. Bovendien houden we weten de doelstellingen van de klant in acht. Hoeveel zou je bijvoorbeeld willen uitgeven aan het besteden van Adwords? Wil je het alleen tekstueel via SEA of wil je ook gebruik maken van Display Marketing? Op basis daarvan zullen we een drietal budgetvoorstellen doen om te kijken wat het beste is voor jouw organisatie. Afhankelijk van het budget zal er gekeken worden naar de benodigde uren voor het goed optimaliseren van de campagne. Zo ben je zeker van een goed beheer van het uitbesteden van Adwords.

Google Adwords en het uitbesteden ervan kan jouw organisatie dus zeer veel kansen bieden. Het is goedkoop en het ROI ligt hoog! Waar wacht je nog op? Besteed nu Adwords uit via De Online Marketing Coach en bereik de grootste, juiste doelgroep voor jouw organisatie. Vraag nu een pakket aan en kijk wat Google Adwords voor jou kan betekenen!

 

Ben je een creatieve (online) marketeer en wil je een groot publiek naar jouw website halen zonder teveel budget in een marketingcampagne te verspillen? Wil je graag Google Adwords Uitbesteden maar twijfel je nog? En wil je je geen zorgen maken over een te grote investering bij het plaatsen van advertenties of het uitvoeren van een marketingcampagne die jij managet? Je bent bij het juiste adres: Kies er nu voor om Google Adwords uit te besteden bij de Online Marketing Coach!

Waar liggen de kansen voor mijn organisatie

Google Adwords uitbesteden kan een grote stap zijn in jouw marketingcampagne. We leggen je daarom graag uit waarom het uitbesteden van Google Adwords dé manier kan zijn een groot publiek te trekken dat interesse heeft in jouw product of diensten. We gaan in op hoe Google Adwords en het uitbesteden ervan werkt, waarom je Adwords het beste kan uitbesteden, waarom je juist voor Google Adwords moet kiezen en wat de kosten zijn. Zo weet je precies waar de kansen voor jouw organisatie liggen.

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het advertentieprogramma van de zoekmachine Google en werkt door middel van Search Engine Advertising en Display Marketing. Hoe werken deze kanalen?

Search Engine Advertising (SEA)

Zoekmachinemarketing is een techniek die wordt gebruikt waardoor een webpagina op een duidelijke, opvallende plek komt te staan wanneer er naar bepaalde woorden wordt gezocht. Hoe meer een organisatie betaalt, hoe beter de website zichtbaar is. Je betaalt aan de hand van het aantal clicks die zijn gemaakt op jouw advertentie. Deze manier van adverteren gaat dus gepaard met drie doelstellingen: Een groot bereik genereren, zorgen voor zo veel mogelijk clicks en een hoeveelheid aan conversies maken. Dit kan bijvoorbeeld een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop zijn.

SEA wordt vaak verward met SEO (Search Engine Optimalization). Zoekmachinemarketing verschilt met zoekmachine-optimalisatie omdat je voor SEA betaalt voor het adverteren van jouw website of organisatie. Zoekmachine-optimalisatie houdt in dat jouw pagina beter wordt gevonden door aanpassingen die je maakt op jouw site. Echter, met SEO is het vaak moeilijk om te verzinnen hoe jouw webpagina een groter publiek kan krijgen. Het gebruiken van Search Engine Advertising is veel sneller en het dus waard om in te investeren. Als manager heb je het al namelijk druk genoeg met het plannen van vergaderingen en het halen van deadlines.

Display Marketing

Display marketing is adverteren middels banners, HTML5-banners of video. Bij Google is het zo dat rond 80% van alle internetgebruikers wordt bereikt door het gebruik van deze manier van marketing. Vaak kan een advertentie ook meer opvallen door het gebruik van kleur, en onthouden mensen vaak een advertentie door een achtergrondmuziekje of een jingle die te horen is.

Doordat het internet gebruik maakt van cookies is het ook zo dat jouw grafische advertentie niet alleen op bepaalde websites kan worden weergeven, maar ook herhaaldelijk aan dezelfde gebruiker kunnen worden getoond. Doordat een consument een advertentie vaker ziet, zal dat zorgen voor meer herkenning en een toenemende nieuwsgierigheid naar het product of de website. Omdat veel websites dezelfde advertentiepartner hebben ingeschakeld, kan de organisatie te weten komen naar welke websites de gebruiker is geweest en kunnen advertenties worden aangepast zodat ze zo goed mogelijk bij deze persoon kunnen passen. Met Google Adwords investeren in visuele marketing kan dus ervoor zorgen dat jouw website nog meer opvalt tussen andere websites of aanbieders.

Hoe werkt Google Adwords?

De grootste kansen en mogelijkheden om te adverteren liggen dus in Search Engine Advertising en Display Marketing, zoals hierboven uitgelegd. De werking van Google Adwords is makkelijk uit te leggen. Het aanmelden gaat via de website van het programma, en is ook gratis. Na een aanmelding is het mogelijk te kiezen of je wil adverteren in tekstvorm via SEA, en dus zoekwoorden, of met gebruik van displayadvertenties die live zullen gaan via video op Youtube, banners in Gmail of apps van de Google App Store. Hiervoor hoef je ook geen achtergrond te hebben in het ontwerp van advertenties!

Wanneer je kiest voor een displayadvertentie, is het ook mogelijk aan te geven voor welke doelgroep de advertentie is. Hierdoor zet je de advertenties die je managet door middel van Google Adwords in op een kwalitatief publiek in plaats van een kwantitatief publiek. Inzetten op kwantiteit is niet altijd de juiste optie, omdat het namelijk wel belangrijk dat de juiste doelgroepen naar jouw pagina worden getrokken om het grootste succes te bereiken. Door te investeren in een programma dat kwalitatief publiek kan trekken, is het publiek dat aangetrokken wordt gelijk ook het juiste publiek. Door de analytics die Google Adwords verstrekt is het ook mogelijk te kijken hoe goed de advertentie presteert en hoe het publiek hierop reageert. Zo heb je oog op de investering en is de beslissing om de campagne voort te zetten of niet makkelijker te maken.

Waarom Google Adwords?

Investeren in Adwords niet duur: tegen voordelige kosten bereik je al snel tienduizenden Nederlanders of zelfs een groot internationaal publiek, omdat Google een van de meest gebruikte zoekmachines is. Niet alleen marketeers van grote organisaties kunnen Google Adwords dus gebruiken, ook voor organisaties met een kleiner budget kunnen al succesvolle resultaten worden behaald!

Daarnaast betaal je dus met dit programma betaal je ook alleen wanneer iemand op één van jouw advertenties klikt wanneer je gebruik maakt van SEA en kan je je eigen budget instellen, waardoor je niet duizenden euro’s per maand hoeft te begroten voor advertenties op het internet of in apps, zoals eerder genoemd. Dit zorgt dan ook voor een betere ROI (return of investment) dan je nu misschien realiseert.
Hetgeen dat je investeert is namelijk maar weinig als je het vergelijkt met wat kan opleveren! Bovendien zorgen de wegen van het internet voor een breder publiek, dat je maar moeilijk via de standaard, ouderwetse manieren van adverteren in de krant en op televisie vindt. Hier ben je ook weer meer tijd aan kwijt doordat je een team bij elkaar moet krijgen die een advertentie bedenkt, dat kan leiden tot lange vergaderingen over campagnes die misschien wel heel weinig opleveren.

We realiseren wel dat er per marketbranche veel diversiteit in publiek is. Ontdek daarom nu of jouw organisatie kan profiteren en hoeveel profijt je kan trekken door te investeren in het gebruik van Google Adwords met behulp van onze professionals. Via de Online Marketing Coach is het mogelijk om een Adwords Review aan te vragen en dus te bepalen of een investering in dit programma nuttig kan zijn voor jouw organisatie.

Onze Google AdWords specialisten hebben al meerdere keren kunnen bewijzen dat het gebruik van Google Adwords bij onze partners en klanten een succes is, en we willen jou ook graag overtuigen! We beschikken over een tal van deskundige, vriendelijke specialisten die je uitgebreid willen invullen over Google Adwords en hoe je dit programma het best kan gebruiken. Maar we zijn er niet alleen voor om te bepalen of Adwords een goede keus kan zijn, we zijn er ook om deze campagne voor je te volgen en je up to date te houden met de voortgang! Waarom zou je een campagne via Google Adwords zelf opzetten wanneer deze specialistische hulp van De Online Marketing Coach dit ook voor je kan doen?

Waarom Adwords Uitbesteden?

Door één van onze Google AdWords specialist in te zetten, hoef je niet zelf achter de campagne aan te zitten wanneer je deze uitbesteedt, dat weer tijd scheelt. Daarnaast hebben de specialisten van De Online Marketing Coach de juiste deskundigheid en vaardigheid in bezit om jouw marketingcampagne zo succesvol mogelijk te maken.

Als jij kiest om marketing via Google AdWords uit te besteden bij De Online Marketing Coach, dan heb je ook meteen een deskundige Google AdWords Expert in huis. We kunnen je helpen bij jouw eerste marketingcampagne, adviseren wat de beste aanpak zou kunnen zijn voor het promoten van jouw webpagina, kunnen we ondersteuning op maat geven en hebben we veel tips en trucs beschikbaar om te zorgen dat jouw investering een succes wordt! Je hebt door een specialist in huis te hebben dus de mogelijkheid direct contact te hebben over de marketingcampagne met iemand die er gelijk veel verstand van heeft. Zo heb je voor weinig tijd en energie toch het beste inzicht in jouw campagne en kunnen vragen direct worden beantwoord en problemen snel worden opgelost.

Hoe werkt het uitbesteden van Adwords?

De stap naar online marketing via SEA en display marketing wordt met een goede reden, vaak niet gemaakt door online adverteerders met beperkte tijd. Je moet namelijk wel goed overwegen of investeren in digitale marketing het beste is voor jouw organisatie en alleen al de juiste mensen aanspreken is één van de belangrijkste stappen in het opzetten van een succesvolle marketingcampagne. De Online Marketing Coach helpt je om het juiste segment en publiek te bereiken met de hoogste interesse in jouw product of dienst.

In overleg met ons zetten we acties op, en kun je precies aangeven en afstemmen wat jouw doelen zijn wanneer je besluit ons in te zetten voor een marketingcampagne. Samen stellen we een plan op hoe we die doelen van plan zijn te bereiken, en gaan we aan de slag! Bovendien wordt je op de hoogte gehouden met rapportages en veel persoonlijk contact over onze acties en resultaten. Hierdoor heb je goed oog op jouw eigen campagne en of deze zijn vruchten afwerpt! Een uitbesteding van Google Adwords bij De Online Marketing Coach is daarom nooit een slecht idee. Vraag daarom nu een pakket aan bij om te kijken of Google Adwords voor jouw organisatie werkt.

Waaruit bestaan de kosten bij het uitbesteden van Adwords?

Wanneer je Google Adwords uitbesteedt, zullen we als volgt de kosten berekenen. Op basis van een analyse van het zoekvolume dat ontstaat bij de trefwoorden die onmiskenbaar zijn voor jouw organisatie, zal er gekeken worden naar de gemiddelde cpc’s (cost per click). Op deze manier van adverteren wordt een bedrag pas bepaald door middel van het kijken naar de keren dat er op de advertentie of link is geklikt.

Hierdoor worden alleen de hoeveelheid klikken betaald, en dus niet het aantal weergaves. Bovendien houden we weten de doelstellingen van de klant in acht. Hoeveel zou je bijvoorbeeld willen uitgeven aan het besteden van Adwords? Wil je het alleen tekstueel via SEA of wil je ook gebruik maken van Display Marketing? Op basis daarvan zullen we een drietal budgetvoorstellen doen om te kijken wat het beste is voor jouw organisatie. Afhankelijk van het budget zal er gekeken worden naar de benodigde uren voor het goed optimaliseren van de campagne. Zo ben je zeker van een goed beheer van het uitbesteden van Adwords.

Google Adwords en het uitbesteden ervan kan jouw organisatie dus zeer veel kansen bieden. Het is goedkoop en het ROI ligt hoog! Waar wacht je nog op? Besteed nu Adwords uit via De Online Marketing Coach en bereik de grootste, juiste doelgroep voor jouw organisatie. Vraag nu een pakket aan en kijk wat Google Adwords voor jou kan betekenen!

Klanten beoordelen onze service gemiddeld met een 9.1 uit 10 op basis van 122 reviews.