seo bureau utrecht traffic

Als je succesvol wilt zijn met je website, heb je website-bezoekers nodig. Zo simpel is het. Hoe meer websiteverkeer, hoe groter de kans dat daar iemand bij zit die jouw product of dienst wil afnemen. Er zijn erg veel manieren – de een succesvoller dan de ander – om meer bezoekers naar je website te krijgen. Natuurlijk kun je jouw volledige webbeheer, inclusief online marketing, uitbesteden aan bijvoorbeeld een online marketing bureau. Maar je kunt ook veel prima zelf doen. En daar heb je echt geen diepgaande technische kennis voor nodig!

De methodes om meer bezoekers op je website te krijgen zijn onder te verdelen in twee categorieën:

  • 'Gratis' verkeer - Je genereert op een natuurlijke manier websiteverkeer. Je zorgt ervoor dat je website goed organisch vindbaar is in Google  (SEO) en promoot je website via social media als Facebook, Linkedin of bijvoorbeeld Instagram.
  • Betaald verkeer - Je betaalt per websitebezoeker via platformen als Google Ads, Facebook Ads of Twitter ads.

Geen van beide methodes is beter als de ander. Dit ligt heel erg aan waar je doelgroep zich bevind, en hoe die het liefst met je organisatie in contact komt.  Over het algemeen boek je de beste resultaten als je verschillende technieken combineert.

De eerste methode hoeft in principe geen geld te kosten. Het creëren van waardevolle content, het actief aanwezig zijn op social media, en het toepassen van SEO kost echter tijd. Veel tijd. Reken jezelf dus niet rijk door alleen op ‘gratis’ methodes te focussen!

Wij geven je alvast 9 beproefde technieken om meer succes met je websiteverkeer te behalen.

Tip #1 : Optimaliseer je website content voor SEO

On-page SEO helpt om iedere pagina hoger in de zoekmachine-resultaten te laten verschijnen. Gebruik de volgende checklist voor iedere pagina:

  1. Gebruik korte URL's waarin de pagina titel is verwerkt;
  2. Start de titel van je pagina met het belangrijkste zoekwoord waar je op gevonden wilt worden.
  3. Gebruik een H1 heading voor je titel. Dit vertelt de zoekmachines direct wat het hoofdonderwerp van je pagina is;
  4. Plaats multimedia op je pagina zoals afbeeldingen, video’s, infographics. Website-bezoekers scannen pagina’s direct op visueel aantrekkelijke content;
  5. Gebruik H2 headings voor subkopjes. Gebruik in ieder geval in een van je subkopjes je belangrijkste zoekwoord.
  6. Gebruik je belangrijkste zoekwoord in de eerste 100 woorden op je pagina;
  7. Plaats relevante links naar externe websites op je pagina. Dit helpt Google om erachter te komen wat het onderwerp is van je pagina;
  8. Gebruik interne links. Het is een slimme manier om bezoekers langer op je site te houden. Als je een blogpost plaatst dan zijn bijvoorbeeld twee tot drie links naar oudere artikelen een mooi aantal;
  9. Maak gebruik van LSI(=Latent Semantic Indexing) zoekwoorden. Dit zijn de zoekwoord suggesties die Google laat zien onderaan de pagina met zoekresultaten. Het is heel eenvoudig om deze woorden in je tekst te verwerken;
  10. Optimaliseer je afbeeldingen. Zorg ervoor dat de afbeeldingen een logische bestandsnaam hebben. En voeg je belangrijkste zoekwoord toe aan de Alt Text van de afbeelding.
LSI zoekwoorden

Tip #2: Plaats waardevolle content

Keer op keer wordt dit herhaald: "Content is KING."

Je kunt het mooiste webdesign hebben, honderden of duizenden euro's uitgegeven aan advertenties en actief zijn op alle sociale mediakanalen die je kunt bedenken. Maar zonder goede en waardevolle content zullen je bezoekers wegblijven. Hoe beter je content is, hoe meer bezoekers met je merk betrokken zullen raken. Uiteindelijk zullen ze jouw werk delen binnen hun netwerk. 

Er zijn vele manieren om waardevolle content te creëren. Natuurlijk zijn blogposts en informatieve teksten de belangrijkste en meest gebruikte methode. Maar wat dacht je van het plaatsen van instructievideo's, Podcasts, of infographics? Allemaal manieren om jouw kennis en tips te delen met je bezoekers.

Het is niet nodige om iedere keer volledig nieuwe content te plaatsen. Soms kan het vernieuwen van een blogpost van twee jaar geleden bijvoorbeeld veel shares op sociale media opleveren!

Tip #3: Zorg ervoor dat je website snel genoeg is

Een 1-seconde vertraging in het laden van een pagina kan al een vermindering van 11% in pagina bezoekers kosten en 7% minder conversies! Ruim 45% van de mensen die online actief zijn (en dat is bijna iedereen) verwacht dat een webpagina binnen twee seconden geladen wordt. Als het langer dan drie seconden duurt om een pagina te laden verklaart 40% dat ze de pagina zullen verlaten.

Daarnaast belonen zoekmachines snelle pagina’s met een hogere ranking. Het is dus verstandig om nog eens te kijken wat voor soort website hosting je hebt en of het ontwerp van je pagina’s is geoptimaliseerd voor snelheid.

seo bureau utrecht

Tip # 4: Zorg dat je merk vermeld is bij Google Mijn Bedrijf

Dit is zeker relevant als je een fysieke onderneming hebt. Zorg ervoor dat je bedrijf vermeld is in bijvoorbeeld Google Mijn Bedrijf. Dit maakt het voor potentiële klanten mogelijk om je direct via Google Maps te vinden. En het is een eenvoudige en snelle manier om je essentiële bedrijfsinformatie volledig geïndexeerd aan Google aan te bieden.

Tip #5: Optimaliseer je website voor mobiel gebruik

Volgens Google worden er al meer websites bezocht via mobiele apparaten dan via de computer! Logisch dus dat het belangrijk is dat je website ook goed functioneert als deze op een klein scherm bekeken wordt. Google heeft afgelopen Juli (2018) een speciale mobile-first index gelanceerd. Dit betekent dat Google websites zal ranken op basis van hun mobiele versie wanneer dit relevant is voor de gebruiker. Zorg er dus voor dat je website een responsive design heeft, of maak een aparte mobiele versie van je webpagina!

Tip #6: Gebruik sociale media zoals Instagram en Facebook

Instagram en Facebook zijn belangrijke kanalen om met je doelgroep te kunnen communiceren. Op deze kanalen is het mogelijk om echt tweerichtingsverkeer te hebben. Daarnaast is het een mooie plaats om je laatste posts, waardevolle content en producten op je website te promoten. 

Door hashtags aan je social media posts toe te voegen vergroot je ook het bereik van je berichten buiten het netwerk van volgers. Dit is dus een uitgelezen kans om uiteindelijke nieuwe bezoekers naar je website te krijgen. 

Tip #7: Bied een online cursus of e-book aan.

Het creëren en aanbieden van een (gratis) online cursus of e-book is een fantastische manier om meer uit je website te halen. Je kunt een cursus aanbieden met nuttige informatie die een antwoord geeft op vragen van je doelgroep. Ook het aanbieden van een gratis e-book zorgt ervoor dat je  meer aandacht kan trekken op bijvoorbeeld social media. Mensen willen altijd nieuwe kennis op doen.  Niet alleen trek je bezoekers aan met dit soort waardevolle content, je hebt direct een excuus om contactinformatie op te slaan. Met het e-mailadres van potentiële klanten kun je vervolgens e-mailmarketing in zetten voor sales en promoties. Daarnaast ook weer een slimme manier om verkeer naar je website te krijgen!

Tip #8: Wees actief in een online community richt. Of richt zelf een online community op!

Deel je kennis en informatie in specifieke online groepen als Linkedin of Facebook waar je doelgroep zich bevind. Facebook groepen zijn bijvoorbeeld een ideaal middel om in contact te komen met je doelgroep. Als iemand een vraag heeft waar jij het antwoord op weet en je komt met een duidelijke en uitgebreide beschrijving die waardevol is voor de lezers, dan heb je een grote kans dat dit verkeer naar jouw webpagina op kan leveren. Richt je zelf een Facebook groep op dan bouw je ook nog eens autoriteit op. In Amerika zijn websites zoals Reddit of Quora bekend om hun hoge bezoekersaantallen. Bijna alle soorten onderwerpen worden op dit soort platformen besproken.

Tip #9: Leer van je verzamelde websitedata

Meten is weten. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk meet wat er op je website gebeurt. Zorg ervoor dat je Google Analytics als webanalytics gebruikt voor je website. Gebruik daarnaast UTM-strings als je iets op externe websites post. Check regelmatig via welke bronnen/platformen je de meeste bezoekers krijgt. Welke bronnen zijn het meest succesvol? Analyseer daarnaast je meest populaire webpagina's met bijvoorbeeld een usability tools als Hotjar.  Als je weet wat werkt en wat niet goed werkt, kun je gericht acties ondernemen om je website te verbeteren.

Behaal online succes met behulp van De Online Marketing Coach

Meer verkeer naar je webpagina krijgen is niet voor ongeduldige mensen weggelegd. Het kost tijd en moeite en het is belangrijk dat je een strategie opzet en deze ook blijft volgen. Ben je al aardig op weg maar zit je met wat vragen? Vraag dan onze gratis 30 minuten website audit aan! We helpen je graag met het behalen van online succes! Bovendien kiezen veel organisaties voor AdWords Uitbesteden, klik op de link en ontdek jouw mogelijkheden!

Tagged under:

Laat een reactie achter

vijf − 1 =

Je email adres wordt niet gepubliceerd.

Klanten beoordelen onze service gemiddeld met een 9.1 uit 10 op basis van 122 reviews.